Wednesday 6 February 2013
«J'ai préféré laisser la parole à des chercheurs qui, comme les auteurs qu'ils étudient, ont vécu l'époque postmoderne sans lui appartenir vraiment. Littérature post-postmoderne. Critique post-postmoderne. Pour moi ça allait de soi.»
Referenced author(s) and artist(s):
To cite this document:
Que faire de la part métafictionnelle des oeuvres contemporaines?”. Within Quel après pour le post-? Débat sur l'héritage du postmodernisme américain. Round Table hosted by Figura, Centre de recherche sur le texte et l'imaginaire. Montréal, Université du Québec à Montréal, 6 février 2013. Document audio. Available online: l’Observatoire de l’imaginaire contemporain. <https://oic.uqam.ca/en/communications/que-faire-de-la-part-metafictionnelle-des-oeuvres-contemporaines>. Accessed on May 1, 2023.
. 2013. “Good Old Neon
« Good Old Neon », dans Oblivion: Stories. Londres : Little Brown & Company.
. 2001. Infinite Jest
Infinite Jest. New York/Boston /London : Little, Brown and Company.
. 1996. Westward the Course of Empire Takes Its Way
« Westward the Course of Empire Takes Its Way », dans Girl with Curious Hair. New York : W. W. Norton & Company.
. 1989. Do you feel it too? The Post-Postmodern Syndrome in American Fiction at the Turn of the Millenium.
Do you feel it too? The Post-Postmodern Syndrome in American Fiction at the Turn of the Millenium.. Amsterdam : Rodopi, “Postmodern Studies”, 390 p.
. 2010. The Passing of Postmodernism. A Spectroanalysis of the Contemporary
The Passing of Postmodernism. A Spectroanalysis of the Contemporary. Albany, NY : SUNY Press, “Postmodern Culture”, 212 p.
. 2011. Research Areas:
Historical Periodization:
Geographical Context:
Fields of Discipline:
Art Movements:
Problematics:
Objects and Cultural Practices: