Œuvre d'art public
Call Home
Image photographique placée dans un panneau publicitaire
and you know how
sometimes
You try to explain how you are
when the phone rings
tired of making pretty
and you decide
pictures and how you are
that you’re not going
trying to to make something useful
to answer it
or meaningful or political-
because
even propaganda
you already know
if it came down to that
who it is
like when we cut sugar in Cuba
but
before everything changed
while it’s still ringing
it’s almost like
He tells you that
you’re already talking
you don’t have to get so excited that
to each other
nowadays
anyway
just making any art could be
and then when it finally stops
considered a political act
you feel disappointed.
It sounds really easy. Anyway
How come that is?
It doesn’t seem like the right answer
at the time.
CALL
HOME
CALL
HOME
CALL
HOME
L’exposition «Transpositions» est conçue sur trois ans. Les oeuvres sont classées en trois volets : le portrait, le paysage et la flore (la nature); et le langage publicitaire. Les projets de vingt artistes canadiens s’étalent sur les 24 km de rails du SkyTrain, depuis Vancouver jusqu’à Surrey. Ils sont installés au hasard, quatre à sept à la fois en nombre, dans un espace réservé aux panneaux publicitaires dans les stations suivantes : Waterfront, Burrard, Grandville, Broadway, Metrotown, New Westminster and Scott Road
Événement : « Transpositions : A Public Exhibition of Contemporary Canadian Photography», organisée par l’Active ARTIFACTS Cultural Association. Commissaires : Don S. Murray et Todd A. Davis.
2 avril-31 mai 1990
Dimensions:
•Panneaux fournis par Colorific Photo Labs Ltd
•Espace publicitaire pour l’exposition fourni par Trans Ad
•Toutes les images sont créées à partir de négatifs ou de diapositives agrandis et montés sur contreplaqué en styrène