Biblio
[A202] «Perceiving bodies in Beckett’s Play»." Samuel Beckett Today / Aujourd'hui, Samuel Beckett: Endlessness in the year 2000 / Fin sans fin en l’an 2000. Amsterdam/New York: Rodopi, 2002. p. 186-193.
[A201] «Images beckettiennes : De la mise en scène du corps à l’effacement du sujet dans “Trio du Fantôme”»." Samuel Beckett Today / Aujourd'hui, Samuel Beckett: Endlessness in the year 2000 / Fin sans fin en l’an 2000. Amsterdam/New York: Rodopi, 2002. p. 331-338.
[A146] Sans titre, 1936-1941., 1936.
[A177] Samuel Beckett and the philosophical image. Cambridge: Cambridge University Press, 2006.
[A200] «Elements of haiku in Beckett: The Influence of Eisenstein and Arnheim’s Film Theories»." Samuel Beckett Today / Aujourd'hui, Samuel Beckett: Endlessness in the year 2000 / Fin sans fin en l’an 2000. Amsterdam/New York: Rodopi, 2002. p. 324-330.
[A197] «The Prosthetic Body and Synaesthesia»." Samuel Beckett and the Prosthetic Body. The Organs and Senses in Modernism. New York: Palgrave Macmillan, 2007. p. 75-108.
[A215] The Rumpus Interview with Mike Rosenthal, entrevue réalisée par Salvatore Pane, 23 mars 2011., 2011.
[A143] Game (Waiting for Godot).
[A145] Human Wishes, a selection of drawings based on the marginalia of Samuel Beckett. Reading: University of Reading, 2008.
[A199] «Embers: An Interpretation»." Samuel Beckett Today / Aujourd’hui, « Beckett in the 1990’s ». Amsterdam: Rodopi, 1993. p. 269-273.
[A179] Samuel Beckett et Gilles Deleuze. Cartographie de deux parcours d'écriture. Bruxelles: Saint-Louis Facultés universitaires, 2008.
[A176] The Spirit of Japanese Poetry. Londres: John Murray Ed., 1914.
[montini_bataille_2007] La Bataille du Soliloque: Genese de la Poetique Bilingue de Samuel Beckett. Editions Rodopi {B.V.}, 2007.
[A142] Beckett on film (coffret de 19 films). Blue Angel Films / Tyrone Productions for Radio Telefis Éireann & Channel 4, 2000.
[A212] Check the Gate — Putting Beckett on Film. Blue Angel Films/Tyrone Productions for Radio Telefís Éireann and Channel 4, 2000.
[A196] «Beckett et la caméra»." Revue d’Esthétique, numéro hors série, Mikel Dufrenne et Olivier d’Allonnes [dir.]. Paris: Éditions Jean-Michel Place, 1990. p. 371-379.
[A211] «“Comédie”, où Beckett et Karmitz pistent leur premier cri». Libération ed., 2000.
[A180] Beckett (version française de Damned to fame: The Life of Samuel Beckett). Paris: Solin Actes Sud, 1999.
[A194] «The mediated Quixote: the radio and television plays, and Film»." The Cambridge Companion to Beckett. New York: Cambridge University Press, 1994. p. 124-145.
[A178] Samuel Beckett’s Plays on Film and Television. New York: Palgrave Macmillan, 2007.
[A195] «Beckett / Deleuze». Acta Fabula, vol. 9, no 4. http://www.fabula.org/revue/document4066.php (8 mai 2010), 2008.
[A193] «De la boîte hermétique au regard implacable: le champ de l’image va se rétrécissant dans l’œuvre théâtrale de Beckett»." Revue d’Esthétique, numéro hors série, Mikel Dufrenne et Olivier d’Allonnes [dir.]. Paris: Éditions Jean-Michel Place, 1990. p. 363-370.