Public Artwork
Autres lieux de passage et lieux d'arrêt
24 plates have been moulded into the gullies that are created by ground erosion (through the movements of pedestrians). The sentences on the plates are taken from conversations with the pedestrians.
Je viens ici avec une amie. On apporte un sac de peanuts.
Les écureuils viennent les prendre dans notre main.
Je suis allée qu'une seule fois, avec
ma première blonde.
C'est un beau souvenir, on chantait
Des arbres vraiment spéciaux, sont là bas,
je ne sais pas qui
les a plantés là
ou s'ils y étaient déjà
Beaucoup de gens m'ont
parlé de la fanfare
Il y avait des grands ormes qu'on a dû abattre à cause d'une maladie
Je t'ai
toujours
traversée
depuis que je suis
petite
car j'allais à l'école,
proche
Il y avait beaucoup de fleur et
aussi des animaux
Les paons étaient l'admiration
C'est l'fun faire du
vélo ici,
surtout depuis que l'asphalte
a été refait de ce côté
This installation highlights our connection to erosion - that normal, everyday wear and tear that we inflict to the urban landscape. It testifies of these imperceptible transformations brought about over time because of erosion, and of the way passing time also transforms memories.
Project: Terrains d’entente is part of the "Supra Rural" residency program (14 projects from 1999 to 2002), which focused on movement to reveal an element of the urban experience.
Caroline Gagné is interested in urban landscape truisms and types, particularly the idea of erosion, whether it is linked to the environment, to everyday objects or to the connection we have to them.
She works on site-specific projects, either located in public places (a park, a familiar building) or refering to these places in the context of indoor exhibitions or Web projects. An observer of all those anonymous and banal gestures that ponctuate city life, Caroline explores the notions of fragility and absence through a delicate use of everyday materials and objects that may seem mundane but that were in fact chosen for their significant connection to the world.